• banner_039.png
  • banner_008.png
  • banner_009.png
  • banner_035.png
  • banner_021.png
  • banner_034.png
  • banner_026.png
  • banner_002.png
  • banner_022.png
  • banner_032.png
  • banner_012.png
  • banner_023.png
  • banner_025.png
  • banner_006.png
  • banner_020.png
  • banner_015.png
  • banner_005.png
  • banner_014.png
  • banner_037.png
  • banner_041.png

Rezene düşük kalorisine rağmen en doyurucu sebzelerden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Rezenenin aktif bileşenleri daha çok sebze olarak tükettiğimiz gövdesinden ziyade özellikle tohumlarında bulunmaktadır.  Asırlardır bizlerin de sindirim destekleyici olarak kullandığı rezeneyi yakından tanıyalım:

Sindirime yardımcıdır: Rezene mide gazı ve geğirme problemlerini rahatlatabilme özelliği ile bilinmektedir.

Çocuklar için kullanılan birçok karın ağrısı ilacının içeriğinde rezene yağı bulunmaktadır.

Spazm önleyicidir: Özellikle rezene tohumları kolik ve barsak kramplarını hafifletici antispazmatik etkilere sahiptirler.

Kadınlık hormonu östrojen gibi davranır: Rezene çok uzun zamandır anne sütünü arttırma ve adet düzensizliklerini düzenlemek gibi östojenik etkileri nedeniyle kullanılmaktadır. 1938 yılında rezene yağının östrojenik etkilerinin en fazla tohumlarında olduğu ancak yaprak ve gövdede de bulunduğu açıklanmıştır. Tabi bu özellik rezeneyi menopoz semptomlarının düzeltilmesi ve östrojen eksikliğine bağlı sorunların ortadan kaldırılmasında da yardı alınabilecek bir bitki olarak karşımıza çıkarmaktadır.

Nefes darlığını giderir: Rezene yağı içeren şurupların balgam söktürücü etkileri nedeniyle boğaz temizleme üzerindeki etkileri literatüre geçmiştir. Böylece rahat öksürük ve tabi ki rahat nefes almaya yardımcı olmaktadır.

Gerçek bir potasyum kaynağıdır: Özellikle batı tipi fazla doymuş yağ ve protein içerikli beslenen kişilerde normalden fazla potasyum tüketimi yüksek tansiyon oluşumunu önlemeye yardımcı olacağı gibi tansiyonun düzenlenmesine da katkıda bulunmaktadır.

Günde 1 çay kaşığı rezene tohumunun vücut üzerinde olumlu etkileri bulunmaktadır.  200 gr pişmiş rezene ise yetişkin bir bireyin % 20-30 oranında potasyum ihtiyacını karşılamaktadır.

Not: Hamilelerde uterus kasılmalarını uyarabileceğinden rezene tohumu tüketimi kesinlikle önerilmemektedir.

 

Geri Dön

 

 

 

 

 

 

 

Hesaplamalar     Besinlerin İçerikleri    Mucize Besinler